img

Italijani brane „Aperol Spritz“

/
/
1141 📖

Italijani su prilično poludeli kada se nedavno pojavila vest da je moćna kompanija koja se bavi luksuznim brendovima i vinom LVMH (u rukama najbogatijeg Francuza Bernara Arnoa, u čijem posedu su, recimo, Château d’Yquem, Château Cheval Blanc, Moët & Chandon, Dom Perignon i Krug ), na tržište lansirala svoju verziju planetarno popularnog italijanskog koktela “Spritz Veneziano”, koji je poznat i jednostavno kao “Spritz”  ili „Aperol Spritz” (zbog italijanskog likera Aperol, koji proizvodi Campari, a koji je pored vina Prosecco glavni sastojak koktela).

Naime, LVMH je nedavno promovisao svoj  „Chandon Garden Spritz”, a Italijani su zatrpali socijalne mreže svojim negodovanjem, ističući da je to krađa, najavljujući čak i tužbe pred evropskim institucijama za zaštitu porekla proizvoda, pozivajući se i na činjenicu da se njihov “Spritz”, kao originalno italijanski, od 2011. nalazi i na zvaničnoj listi zaštićenih koktela.

U zvaničnim italijanskim medijima se, pored toga, ističe i da taj novi “francuski” koktel u sebi čak nema ni ništa “francusko”, jer, kako navode, u njegovoj osnovi je penušavo vino Chandon, proizvedeno u Argentini, pomešano sa maceratom pomorandži, takođe proizvedenim u Argentini, zajedno sa mešavinom raznoraznih začina.

Što se tiče novog koktela „Chandon Garden Spritz”, on košta oko 19 evra po boci i, barem, po boji potpuno liči na klasičan italijanski “Aperol Spritz”. Najavljenu buru oko zaštite brenda, međutim, mudro stišava direktor konzorcijuma Prosecco, Luka Đavi, koji je za list La Repubblica izjavio da ga to nimalo ne zabrinjava, naprotiv: “…ima na tržištu mesta za sve, a izlazak LVMH na ovaj teren nas čak čini i ponosnim – u dobrom smo društvu”.

Slično njemu razmišljaju i mnogi italijanski ekonomski analitičari, koji upravo Prosecco stavljaju u prvi plan u ovoj priči, naglašavajući da čak ni LVMH grupa ne može da parira činjenici da je to, po prodaji, vodeće penušavo vino u svetu, jer se na svetsko tržište plasira više od pola milijarde boca vina godišnje, kao i da je i svetska popularnost “sprica” neodvojiva od proseka.

A kada je već reč o koktelu čiji je originalni naziv “Spritz Veneziano”, da kažemo i nekoliko osnovnih stvari o njegovom nastanku. Naime, on je nastao početkom 19.veka, tokom habsburške dominacije nad Venetom i to je, u početku, bio klasičan špricer – najpre sa običnom vodom, a zatim sa sodom. Taj običaj u Veneto su doneli austrijski trgovci koji su u lokalnim krčmama u Veroni i Veneciji tražili da im u vino dodaju vodu ili sodu (spritzen na nem.). Kasnije je, recimo, iz Austrougarske, špricer kao piće u drugoj polovini 19. veka stigao i kod nas.

A kada su braća Barbijeri 1919. na tržište izbacili danas čuveni gorki liker – “biter” Aperol, on je veoma brzo postao popularan kao obavezan deo koktela sa prosekom i postao i sinonim za današnji Spritz.

Inače, originalni Aperol Spritz vas očekuje i na predstojećem Letnjem Beogradskom Salonu Vina, u okviru specijalnog Coctail Bar-a, gde ćete pored ovog koktela i originalnih koktela sa srpskim rakijama, moći da probate i Bellini, Rossini, Kir Royal i mnoge druge koktele!

֎

Pogledajte: SPECIJALNO IZDANJE BEOGRADSKOG SALONA VINA!

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest
This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :